02144280442

سولماز اسرافیلی

مدرس: موسیقی کودک (اُرف)

 

 

سولماز اسرافیلی فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه سوره،گذراندن دوره های موسیقی در مدرسه هنر و ادبیات،

شروع پیانو زیر نظر اساتیدی چون خانم صابریان، کرشمه غریب، افسانه مرندی، بابک آل حیدر، مهران روحانی،گذراندن دوره آهنگسازی زیر نظر علیرضا مشایخی،همکاری و مشارکت در گروه های آوای مهر شیفتگان، کوبان، آنسامبل آوازی تهران،

شروع تدریس موسیقی کودک را از سال ۱۳۸۰ شروع کردم از جمله همکاری های من با آموزشگاه های نوجویان طریقت، زریاب ، پارس، جام جم، چهار باغ ،هنرمند و گل آهنگ بوده همچنین گذراندن دوره آموزش و مربی گری ارف را زیر نظر استاد عزیزم ناصر نظر گذراندم . همچنین مستر کلاس های متعددی را زیر نظراساتید عالی رتبه آلمانی با کسب مدرک مربوطه و گروه آدمک گذراندم.

در ادامه گذراندن دوره های تکمیلی مادر کودک را داشتم زیر نظر ندا و لادن نصیری در سال ۹۷ گذراندن ورکشاپ موسیقی کلاسیک زیر نظر هاسمیک کاراپتیان و…و..بوده است. از دیگر فعالیت هایم همکاری با گروههای متعدد موسیقی و انتشار دو آلبوم «آفتاب مهتاب» و «دوراهی» ونیز دوسریال  که از شبکه اول تلویزیون (سریال تب سرد ) پخش شد.

در همکاری با قاسم اقشار بک وکال خواندم و در سال ۸۵  با گروه کوبان در فرانسه اجرایی برای بزرگداشت حافظ را روی سن بردیم . به عنوان مدرس در منظومه خرد، مدرسه تطبیقی دخترانه و مدرسه پسرانه دی فعالیت داشته و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ هرسال کنسرت های بزرگ فارغ التحصیلی کودک داشته ام .

کنسرت های فارغ التحصیلی کودک را به رهبری خودم در سال ۹۷  و در فرهنگسرا نیاوران برگذارکردم. این کار و کنسرت مادر کودک نقطه عطف کار من  بوده است. این رویکرد، بازتاب بسیار خوبی داشت  و باعث شد که در رادیو دیده و شنیده شود و بدرخشد.

اجرای کنسرت در جشنواره های موسیقی،همکاری با آموزشگاه های موسیقی مطرح کشور: پارس،نوجویان هنر، طریقت، زریاب، ، صدا، جام جم، چهارباغ. گذراندن دوره آموزش مربیگری ارف با ناصر نظر،گذراندن مسترکلاس های ارف زیر نظر اساتید آلمانی در چهار سال متوالی،گذراندن مستر کلاس های آواز با خانم هاسمیک کارپتیان،گذراندن دوره باله زیر نظر لورتا آودسیان،دوره سلفژ با استاد وارطان ساهاکیان،

انتشار دو مجموعه بصورت لوح فشرده: آفتاب مهتاب و دوراهی،اجرای کنسرت در فرانسه به مناسبت جشن بزرگداشت حافظ سال 1385 ،اولین کنسرت مستقل مادر به همراه کودکانشان در اسفند سال 1379 توسط ایشان بوده است.

کار با کودک را بسیار دوست دارم و البته خود کودکان را نیز دوست دارم. احساس برقرار کردنشان با موسیقی کودک بسیار دوست داشتنی است و چون خودم عواطفم به کودکان بسیار نزدیک است،  لذت خاصی از کار با کودک می برم و برایم خستگی ناپذیرو  دوست داشتنی است.

اینکه بچه هایی با رشد و حال و احوال خوب تربیت  و تحویل جامعه داده شوند واقعا برام لذت بخش است و نقطه عطف وقدرت بزرگی در کار من است.  اگر بارها به دنیا می آمدم بی شک باز شغل معلمی و تدریس به کودک را انتخاب می کردم . حالا اگر موسیقی نبود، کار دیگری را در ارتباط با بچه ها انتخاب می کردم چون احساس می کنم خدارا دربچه ها به خوبی می شود دید.

صافی و شفافیت خوبی دارند که وقتی با آنها کار می کنی لذتی دارد که هیچ وقت حس نمی کنی پیر می شوی. چون بچه ها دنیای عجیبی دارند و پر از اتفاقات خوب و خواستنی هستند .

در زمینه روانشناسی کودک مطالعات بسیار و تجربه های زیاد داشته و دارم. چون کار موسیقی کودک و پکیج کودک  باید یک پکیج کامل باشد و مربی باید  باسواد باشد. این کار مستلزم این است که حتما صدای خوبی داشته باشد. یک سازرا به خوبی  بلد باشد بزند.

درواقع معلم کودک باید یک دایره المعارف کامل باشد چون هر بچه ای مختصات خودش را دارد و بلد باشد هر بچه ای را چطور و چگونه پیش ببرد. از بعد روحی و روانی کودک که درکنار بقیه مسائل، تجربه بسیار مهمی است

که من بسیار کار کردم با دکتر نورمحمدی در آموزشگاه پارس و از تجربیات ایشون بسیار استفاده کردم. طی مطالعاتی که داشتم و تجربیات کلاس ها کاملا این را نشان می دهد که یک معلم موسیقی کودک درکنار آموزش به کودکان باید حتما یک روند روانشناختی راهم بلد باشد.

کوک کردن ساز
تعمیرات ساز
آموزش آنلاین
کوک کردن ساز
تعمیرات ساز
آموزش آنلاین