02144280442

همانطور که در مطلب: بهترین زمان شروع موسیقی برای کودکان چه سنی است؟ گفته شد، به دلیل اینکه در سنین پایین، قدرت تحلیل برای کودک، وجود ندارد و یا ضعیف است، توانایی نوازندگی همانند بزرگسالان را نمی توان از کودکان انتظار داشت.

همچنین، توانایی فیزیکی نیز برای نواختن هر سازی وجود ندارد.

کودکان نواختن ساز را به دید بازی نگاه می کنند، پس بهتر است با بازی های کودکانه، همراه با آموزش اصول پایه ای موسیقی، سازهای خاص موسیقی کودک را آموزش دهیم.

سازهایی که هم از نظر آموزشی، برای این کار ساخته شده اند، هم خطر فیزیکی برای کودک ندارند.

اگر کودکتان نسبت به یک ساز و یا صدای ساز خاصی، واکنشی نشان می دهد، این نشانه داشتن استعداد برای نوازندگی آن ساز نیست.

کودک شما با دیدن ساز، به دنبال راه و روشی برای بازی کردن با آن است.

ولی در مواردی خاص، می توان کودکانی یافت که دارای استعدادی خاص در زمینه یادگیری موسیقی هستند.

کشف این نوع استعدادها، فقط و فقط توسط کارشناس و متخصص موسیقی باید انجام گیرد، تا با توجه به تست هایی که وجود دارد، به صورت اصولی نسبت به آموزش این استعدادهای ویژه، اقدام شود.

هیچگاه سازهای واقعی را در دسترس کودکان خود قرار ندهید. سازهایی مانند گیتار، تار، سه تار، ویلن، سنتور و این گونه سازها، دارای سیم، و قسمت های برنده ای هستند که می تواند به کودک شما آسیب برساند.

بخوانید: اسباب بازی های موسیقی

می توانید سازهای مخصوص کودک را تهیه کنید و با توجه به ساختار اصولی که در ساخت آن ها رعایت شده، ضمن ایمن بودن، از این سازها به عنوان وسیله کمک آموزشی نیز استفاده کنید.

در ساخت سازهای مخصوص کودکان، ضمن رعایت اصول ایمنی و اصول موسیقی، آموزش رنگ ها، اعداد و صداها نیز مورد توجه قرار می گیرد و شما می توانید با استفاده از توجه کودک به این سازها، نکات دیگری را نیز به او آموزش دهید.

اگر کودکتان نسبت به یک ساز و یا صدای ساز خاصی، واکنشی نشان می دهد، این نشانه داشتن استعداد برای نوازندگی آن ساز نیست.

کوک کردن ساز
تعمیرات ساز
آموزش آنلاین
کوک کردن ساز
تعمیرات ساز
آموزش آنلاین